בכל מקרה, ראוי לציין כי אתם חותמים על חוזה הצמדת מחיר הדירה למדד הכניסה לבניין במועד קבלת טופס האכלוס ("טופס 4 בהנפקת העירייה") – ולא לפני תאריך קבלת המפתח. כדי להגן על הקבלן (ועלינו, כי אף אחד לא רוצה שהקבלן שלו יוותר באמצע פרויקט ויברח), מחירי דירות חדשות נקשרים לרוב למדד עלות בנייה, המורכב מאינספור פרטים הכוללים ביחד דירת החלומות שלנו.

אמנם

קבלנים התלוננו לאורך השנים על כך שמדד עלות הבנייה אינו משקף את העלייה בפועל בעלויות הבנייה, במיוחד לאור השינויים בענף הנדל"ן עצמו (למשל רמות גבוהות יותר של אלומיניום לדירה), שהוא אינדיקטור חשוב מאוד. עיוות. הֲכִי גָבוֹהַ. קבלנים כלליים של הברית דיווחו שעלויות התשומות החלו להסלים ככל שמחירי פרויקט הבנייה עלו. מחירי הפלדה כמעט הוכפלו בשנה האחרונה, ועלו ב-95.2%. מחירי החומרים עלו בצורה דרמטית: מחירי הפלדה עלו ביותר מ-100% בשנה האחרונה.

מחירי מוצרי הפלדה עלו ב-10.8% ביולי וב-108.6% במהלך השנה

המחירים בקטגוריית הברזל והפלדה עלו ב-22.0% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בעוד מחירי מוצרי הפלדה עלו ב-20.0%. בין הקטגוריות, שמחיריהן עלו מדי חודש ב-3% ומעלה, היו אספלט מוגמר, מוצרים מתכות, גז טבעי ומבני מתכת.

גם מחירי חומרי הגלם והנפט הגולמי עלו ב-79.2% ו-74.8%

בהתאמה. מחירי הרכישה של גז טבעי ואנרגיה ראשונית ירדו בינואר ב-26.1% וב-4.7% בהתאמה. גם מדד מחירי הכניסה לשירותי דיור ירד באוגוסט, שכן שיעורי רווח גולמי נמוכים יותר בקמעונאים של חומרי בניין גברו על עליות המחירים לתחבורה ושירותים אחרים. לפי הדו"ח האחרון של מדד מחירי היצרן (PPI) שפרסם לשכת העבודה האמריקאית, מחירי הסחורות המשמשות לבניית בתים, ללא אנרגיה, ירדו ב-0.7% (לא מנוכה עונתיות) באוגוסט.

וושינגטון

9 בנובמבר. מחירי תשומות הבנייה עלו ב-1.5% באוקטובר, על פי ניתוח של בונים וקבלנים קשורים בהתבסס על מדד מחירי היצרנים של הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה של העבודה שפורסם היום. מדד מחירי הביקוש הסופי ליצרן עלה ב-1.0% ביולי, כאשר מחירי שירותי הביקוש הסופיים עלו ב-1.1%, בעוד שמדד הביקוש הסופי עלה ב-0.6%. במהלך 12 החודשים האחרונים (ינואר 2022 לעומת ינואר 2021) עלה מדד מחירי משאבי הדיור ב-5.8%. גם מדד מחירי הכניסה לבתים, שמשפיע מאוד על רוכשי דירות שלא נמכרו, זינק שוב בינואר 2022 ועלה ב-0.8%.
עבור עוד פרטים מורחבים בתחום של מדד תשומות הבנייה באפשרותך לגשת לאתר icon-m.co.il

מדד מחירי הדירות החדש מראה כי מנובמבר 2021 עד דצמבר 2021

מחיריו עלו ב-1.0% מאוקטובר 2021 עד נובמבר 2021 וב-11.6% מהתקופה המקבילה אשתקד (נובמבר 2021 עד דצמבר 2021). ). מחירי תשומות הבנייה שאינן למגורים של נותני סחורות ושירותים כמו מפיצים וחברות הובלה עלו שוב בהשוואה למדד מחירי היבוא, עלייה של 21.1% לעומת אוקטובר 2020. בכתבה "חומרים ומוצרים – סך הכל" נרשמה עלייה של 1.9%. בניתוח מדד מחירי היצרן לבנייה חדשה שאינה למגורים – המודד כמה קבלנים אומרים שהם יגבו לבניית חמישה סוגים של מבנים שאינם למגורים – ה-AGC מצא עלייה של 7.1 אחוזים מספטמבר עד אוקטובר, עלייה של 12.6% . במהלך 12 החודשים האחרונים.

כדי לראות בדיוק כיצד עלויות הייצור העולות משפיעות על מדדי מחירי היצרן "מחיר ההצעה", AGC פרסמה תרשים זה. מדדי ה-PPI המרכיבים את טבלה 9 של דו"ח BLS PPI מודדים שינויים במחירי נטו של חומרים וחומרים הנמכרים בדרך כלל לתעשיית הבנייה, אך אינם משקפים את העלות הסופית של ההתקנה. שינויים בעלויות תשומות PPI ברמת היצרן עשויים שלא לשקף שינויים במחירים בפועל לקבלנים או שינויים בעלות הסופית שנגבה מבעל הבניין.

ההשפעה נטו תהיה שינויי מחירים נרחבים עבור חומרים בודדים

כאשר המחירים יעלו בממוצע של 5-11% בכל החומרים. רישומים יפעילו לחץ כלפי מעלה יותר על מחירי המשאבים, שיישארו ללא שינוי. לסיכום, רוכשי הדירות למעשה ישלמו פחות בזמן המרגש של מסירת המפתחות מכיוון שהיחס למדד הכניסה לבניין נמוך בהרבה.

כבר יש סימנים לכך שעלויות המשלוח יורדות והקבלנים נשארים אופטימיים

על פי מדד הביטחון בבנייה של ABC. עם עליית מחירים כה חדה, הכלכלן הראשי של ABC Anirban Basu נראה פחות אופטימי לגבי התאוששות בתחום הבנייה מאשר התחזיות שלו לקיץ. מחיר שירותי תשומות לבנייה למגורים עלה ב-6.6% מינואר עד אוגוסט 2020, אך כבר עלה ב-12.5% ​​בשנת 2021.

העובדה

היא שמדד עלות הבנייה היה רגוע יחסית במשך מספר שנים, כמו אינפלציה רדומה, אבל בשנה האחרונה היא הרימה ראש בעקבות הזינוק באינפלציה ובמחירי התחבורה ברחבי העולם. למדד חומרי הבניין משקל גבוה בהרבה למוצרים המשמשים בכמויות גדולות בייצור תשתיות "מסורתיות" (כגון כבישים, גשרים, מסילות ברזל). מדד עלויות לייצור שירותי בנייה בווייטנאם מ-2015 עד 2020 [תרשים]. במונחים של חומרים ספציפיים, מחירי מוצרי הפלדה עלו ב-141.6% מאז אוקטובר 2020, בעוד שמחירי הברזל והפלדה עלו ב-101.5%.